Overnight oats

MOET IK ONTBIJTEN?

“Maar je moet toch wel ontbijten? Dat is toch de belangrijkste maaltijd van de dag? Dan gaat je vuurtje aan…

Deze vraag hoor ik nog wekelijks. En wat is een voedzaam ontbijt?

Nee, het ontbijt zorgt er niet voor dat je verbranding aan gaat. Dat doet je lichaam gewoon zelf al.

En ja, je ontbijt is belangrijk, net als al je andere maaltijden. 

Maar als jij ’s ochtends geen trek hebt dan hoef je niet per se te eten. Kan ook best wat later. 

Om 9 uur, 10 uur. Wanneer je trek krijgt. Sommige mensen beginnen zelfs pas om 12 uur met de eerste maaltijd. Waaronder ik zelf vaak. Intermittent fasting noem je dat. Daarbij geef je je vertering een bepaalde tijd rust en zo zou het je vetverbranding stimuleren.

Dus op de vraag of je moet ontbijten antwoord ik met: Nee het moet niet. Het gaat erom dat je een eetpatroon hebt waar jij je goed bij voelt en waar jij het goed op doet.

En oh ja, wat ik dan wel weer belangrijk vind is dat je een voedzaam, gezond ontbijt eet. Geen snelle suikers maar langzame koolhydraten, onverzadigde vetten en voldoende eiwitten.

Lekker havermoutje bijvoorbeeld. Het is ook nog eens een gezond en makkelijk recept.

Wat heb je nodig?

-60 gram havermout

-100-150 ml (plantaardige) melk

– 1 tl kaneel

-Handje rozijnen

– Vers fruit

Hoe maak je het?

Dit is echt een simpel, gezond recept. Meng de havermout met de melk, kaneel en de rozijnen. 1 minuut in de magnetron, vers fruit erop en klaar!

Eet smakelijk!

Je kan het ook al de dag ervoor gemengd in de koelkast zetten. Dan hoef je het alleen nog maar even op te warmen en het verse fruit erop te doen.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *